lördag 31 december 2011

Hej då Wheelforce Media! Välkommen Diggjo!



Det är några
timmar kvar till nyåret 2012. Och självklart måste även jag göra en summering av 2011. Många vänner har vittnat om hur jobbigt året har varit med skilsmässor, arbetslöshet, struliga barn och svek. Jag har liksom de flesta i år också haft både goda och mindre goda erfarenheter.

Det goda:

• Jag har rest mer än på många år. Besökt Göteborg, Stockholm, New York, Barcelona och Düsseldorf. Träffat gamla vänner från förr, fått nya perspektiv på tillvaron. Visst är borta bra men hemma är ändå bäst. Jag har fördelen att bo vackert vid en sjö i en av Sveriges mest expansiva städer-Umeå-det byggs nytt och utvecklas hela tiden. Jag ser framemot när vi blir kulturhuvudstad 2014.

• Jag har startat Geek Girl Meetup Umeå i höst.( tillsammans med ett gäng andra duktiga kvinnor, läs mer om dem på bloggen) GGM Umeå är ett nätverk för kvinnor som gillar web, sociala medier, innovation och affärsutveckling. Vi har haft två sessioner och har redan över 150 kvinnor i vårt nätverk från Umeå och Skellefteå. En sökning på nätet ger oss över 640 000 träffar. Det är helt magiskt! Vi ser framemot ett större event i mars.

• Jag har äntligen tagit mig i kragen och bytt namn på mitt företag Wheelforce Media till Diggjo. Jag vill ha ett namn som andas mer vad jag egentligen håller på med, digital kommunikation för företag och organisationer i alla dess former. Det här är därför mitt sista blogginlägg här, följ mig vidare på Diggjo.com. Jag lovar att det blir en spännande resa med mer digitala tips, personporträtt och workshops än tidigare. Tveka inte att kontakta mig för ett samarbete.

Det värsta som har hänt i år...


Det är alla kategorier skjutningarna på Utöya med 76 döda. Jag var mentalt lamslagen i flera veckor efteråt. Det är i djupet av mitt hjärta som jag sörjer med alla som förlorade en son, en dotter, en mamma, en pappa, en bror, en syster eller en bästa kompis för alltid.

Mindre roliga händelser...

Jag förlorade mitt uppdrag på Umeå universitet, det var jäkligt trist, men också en möjlighet till att satsa än mer på mitt eget företagande som inte har fått så mycket fokus det senaste året.
Skam den som ger sig. Det är bara att gå tillbaka till ritbordet igen eller "don´t show up to prove, show up to improve!" som jag brukar säga. Gjorde i alla fall den bästa studenrekryteringen på tio år åt Informatik.

Förresten lägg ned alla nyårslöften gör som Göran Adlén, trendspanaren, planera inte ihjäl er!



Happy New Year! Här kommer fler tänkvärda ord om nyåret från allas vår ABBA. Hoppas vi ses på diggjo.com!




No more champagne
And the fireworks are through
Here we are, me and you
Feeling lost and feeling blue

It's the end of the party
And the morning seems so gray
So unlike yesterday
Nows the time for us to say

Happy new year, happy new year
May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbor is a friend
Happy new year, happy new year
May we all have our hopes, our will to try
If we don't we might as well lay down and die
You and I

Sometimes I see
How the brave new world arrives
And I see how it thrives
In the ashes of our lives

Oh yes, man is a fool
And he thinks he'll be okay
Dragging on, feet of clay
Never knowing he's astray
Keeps on going anyway

Happy new year, happy new year
May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbor is a friend
Happy new year, happy new year
May we all have our hopes, our will to try
If we don't we might as well lay down and die
You and I

Seems to me now
That the dreams we had before
Are all dead, nothing more
Than confetti on the floor

It's the end of a decade
In another ten years time
Who can say what we'll find
What lies waiting down the line
In the end of eighty-nine

Happy new year, happy new year
May we all have a vision now and then
Of a world where every neighbor is a friend
Happy new year, happy new year
May we all have our hopes, our will to try
If we don't we might as well lay down and die
You and I

Inga kommentarer: