tisdag 24 november 2009

En twitterkompis är borta


Jag är alldeles förstummad.Tårarna bränner under ögonlocken. Nyss så ordväxlade vi om böcker, matrecept och annat jox i vardagen på twitter. Vi hann nästan träffas i Umeå, men något annat kom i vägen den dagen. Du var den skojiga och grubblande jämtländskan @just_tea på twitter. Nu finns du inte längre.

Jag läste om den läskiga bussolyckan i Dorotea i söndags där en mamma och hennes åttaåriga dotter dog. Hennes sjuårige son överlevde. Jag rös. Någonstans så anade jag att det här är någon som jag vet vem det är. Det var dessvärre sant.

Trots att vi är många av dina kompisar på twitter som aldrig hann träffa dig så gjorde du avtryck och vi sörjer med din familj att ni inte finns med oss längre. Twitterflödet flödar av sorg. Du fattas oss. Jag hade gärna delat en kopp te med dig.

Vila i frid @just_tea!

Inga kommentarer: