tisdag 31 augusti 2010

Vilket bibelord ska det stå på Gudsljuset?



Igår kväll var det en magisk kväll, jag tog roddbåten ut på vår lilla badsjö som låg helt spegelblank. När hösten kommer bjuds det på många vackra solnedgångar denna jag fångade med min mobil och la ut på Twitter.
Kommentarer som vackert, Gudsljus och Bibelhimmel florerade. Maria Hägglöf skev följande:






Inspirerad av Marias kommentar så utlyser jag en bibelordstävling: Vilket bibelord ska det stå på Gudsljuset? Kom med förslag antingen här eller på Twitter, märk kommentaren med hashtaggen #gudsljus. Sedan kan vi ha omröstning om vilken som är bäst. Våga ta ut svängarna, hitta på ett eget vet ja! Pris utlovas av något slag.

För att hämta inspiration kan du besöka denna sida. OBS! Detta är en seriös sida.

5 kommentarer:

brynte sa...

Kul tävling!

Jag anser Matt 24:35f: Himmel och jord skall förgå, men mina ord skall aldrig förgå. Dagen och timmen känner ingen, inte ens himlens änglar, inte ens Sonen, ingen utom Fadern.

Ingela Hjulfors Berg sa...

Vackert Brynte! Ditt bidrag ska vördas med omsorg.

Linnéa sa...

Ja, Det är ju solklart vad det skall stå.

Höga visan 8:7
"De största vatten förmår en utsläcka kärleken, strömmar kan inte dränka den"

Klart som korvspad.

Linnéa sa...

Korr:

Höga visan 8:7
"De största vatten förmår ej utsläcka kärleken, strömmar kan inte dränka den"

Ingela Hjulfors Berg sa...

Linnéa, det är ju rysligt vackert. Helt klart en favorit i tävlingen.