fredag 20 maj 2011

Laddar för Geek Girl Meetup 2011- Game ON!

Waiting for Geek girl meetup Game on from Geek girl meetup on Vimeo.

I dagarna två träffas i helgen geek girls från hela Sverige för knytkonferensen Geek Girl Meetup i Stockholm. Konferensens tema är Game on! Vi ska snacka om hur vi kan spela var vi än är, i digitalt sammankopplade världar. Men spelandet är också mer än bara lek, det är marknadsföringsstrategi, affärsmodeller och business. Det är premiär för mig så mina förväntningar är höga, dessutom ska jag hjälpa till med att streama från eventet. Håll utkik på twitter på #ggm11!

Martin Palacious egen lilla kärlekskampanj: Jag älskar dig! är riktigt bedårande så här när vårkänslorna svallar. Ladda ner hans pdf och sprid. Den är ju i samma anda som mitt blogginlägg igår.

Äntligen har även fransyskorna börjat ta bladet från munnen för att #prataomdet. Om vad? Jo, om sexuella trakasserier. Intet ont som har något gott med sig, apropå den franske föredetta IMF-chefen Dominique Strauss-Kahns sexbegär efter en städerska i New York.

E-boken vinner mark. I går meddelade Amazon i USA att de säljer mer e-böcker än vanliga böcker. Skrämmande tycker en del. Jag gillar båda sorterna. Det är lätt att ladda hem e-böcker direkt från bibblan till sin smartphone, dator eller läsplatta. Sedan i julas läser jag ofta på min iPad böcker från bibblan. Här har jag skrivit om hur man gör för att ladda hem e-böcker. Det behövs ett lånekort men det går att fixa on-line via Malmö Bibliotek eller Göteborgs bibliotek. ( Tack för tips @ninaboel!) På Malmö Bibliotek kan man till och med låna hem Nationalencylopedin online i två månader, praktiskt för studenter.

Inga kommentarer: