torsdag 1 december 2011

Switchcam, Springsteen och Lunchaihop

Jay, åtta biljetter är bärgade till Bruce Springsteens andra konsert på Ullevi 28 juli i sommar. Härligt! Det tog cirka 1,5 timme framför burken igår, innan jag äntligen kom in på Ticnet. Min kompis Johanna stod utanför Globen och köade och sms:ade uppdateringar om biljetttillgång och kölängd.

Det var ju inte helt oväntat att det skulle bli en andra konsert. Nåja, nu kan vi pusta ut till i sommar i alla fall, hotellrum bokade jag innan jag ens hade biljetter. Man är väl ett konsertproffs?



Jag såg två av tre konserter med Bruce på Ullevi 2008. Underbar konsert. Tack vare Switchcam så gjorde jag igår ett event med youtubeklipp från de konserterna. Häftig tjänst som klipper ihop filmer från fans till en enhetlig film och där man kan klicka på olika kameravinklar under tiden filmen visas. Kolla in mitt event med Bruce Springsteen i Göteborg 2008. Det är som en härlig förfest till sommarens konserter att lyssna på alla Youtubeklipp.




Lunchaihop är en rolig tjänst som Jonas Larsson aka @bybalsam har skapat. Det är en annorlunda tjänst som med hjälp av affärsnätverket Linkedin ska hjälpa Jonas att hitta jobb åt honom men även hjälpa andra att hitta nya kontakter och jobb.
Vilka tycker du borde luncha ihop? Tussa ihop dina vänner och kontakter med varandra redan idag.

Inga kommentarer: