måndag 3 maj 2010

Vecka 17 - Edsåsdalen, STF och Valborg

Oj, nu har jag varit lite slö på att blogga. Men det har varit en händelserik vecka. Åkte propellerplan med Nextjet till Östersund från Umeå till Edsåsdalen som ligger ett par mil innanför Åre för att föreläsa för STF Mittsverige om sociala medier. Det blev ett par härliga dagar på plats.

I Edsåsdalen har STF en jättefin anläggning, det gamla anrika hotell Köjagården och ett vandrarhem som för tankarna till pistvakt och hojt. Fast på ett bra sätt.

Här är några Hipstmaticbilder från Edsåsdalen.

Ditfärd.

Lobbyn på hotell Köjagården, Edsåsdalen, Jämtland.
Pappa pistvakt? Nej, herr Edsås som startade Köja hotell på 40-talet.

Den klara fjällbäcken.

Lilla tussilagon.

Hemfärd.

Sedan var det ju Valborg. Det blev en lugn tillställning, jag ville ju inte på något sätt äventyra min mobil som jag gjorde ifjol.
Kolla in vad som hände när vi sjösatte båten förra valborg. Notera ljudet. Det är mobilen som låter under vattnet.



Mobilen har jag fortfarande kvar och den funkar om än lite rappligt, men det är först på den senaste tiden som den har visat sådana tendenser.

Inga kommentarer: